Brev:
Rejse til USA
27. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Rejse til USA
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig, da Sebastian var 5 måneder vedr. rejse til Egypten. Vi havde en fantastisk tur alle 3 - helt vidunderlig og uden nogen problemer overhovedet i forhold til Sebastian. Så tak for dine super gode råd:-)
Nu skal vi rejse igen. Denne gang til Miami i 6 dage og NY i 3 dage. Det er en lang tur, der forårsager visse bekymringer hos mig. Jeg er alene med Sebastian i NY om dagen, da min mand skal arbejde. Vi bor tæt på Central Park, så jeg kan være der med Sebastian. Men kender du til byen. Jeg er lidt bekymret for at være i sådan en stor, larmende by med ham. Har du erfaring hermed?
Jeg har i den forbindelse flere spørgsmål til dig:
1. Jetlag: Vi rejser ud morgen og hjem aften. Har du erfaring med, hvordan små børn(babyer) reagerer på tidsforskel? Hvad kan det skabe af problemer og hvordan skal vi håndtere det?
2. Flyveturen: han skal sidde hos os - har du råd til, hvordan vi kan få ham til at sove hos os? - han er jo ikke helt lille længere.
3. Sove-rutiner. Han kommer fast i seng på eget værelse hver aften kl. 19-20 uden problemer overhoevdet, han elsker sin seng og sover igennem nu (han vågner aldrig om natten længere). Det har han ikke gjort, siden han var 5-6 måneder. Men vi kan jo ikke være på hotellet altid kl. 20 og gå i seng samtidig med ham. Har du råd til, hvordan vi kan gribe det an? Også når vi skal ud og spise om aftenen? Vi tager hans klapvogn med som er stor og rummelig.
4. Mad og mælke erstatning: Jeg ammer ikke mere, ved du om vi kan købe baby mad og mælke erstat i USA?
5. Når vi kommer hjem: Har du erfaring med om hans rutiner nu vil blive fuldstændig brudte. Vi har meget faste rutiner omkring mad og sove. Det bliver brudt med denne rejse. Hvad kan det betyde, når vi komemr hjem? Og hvordan kan vi undgå problemer med hans søvn. Han kommer jo til at sove sammen med os på ferien!
6. Har du øvrige råd/input i forbindelse med vores rejse, som vi skal tænke over/forberede?
Glæder mig til at høre fra dig
Bedste hilsner
Katrine